L3 leerwandeling

L3 leerwandeling

Onze leerlingen van het 3de leerjaar verkennen de buurt rondom de school: waar zie je een rijwoning en wat is het verschil met een handelszaak? Aanvullend gaan ze op zoek naar enkele historische sporen uit het verleden.

L4-L5 naar Fietse Fietse

L4-L5 naar Fietse Fietse

Tijdens Fietse Fietse kregen onze leerlingen een belangrijke les over de dode hoek. Doel van deze activiteit is hen alert maken voor hun plaats als zwakke weggebruiker in het verkeer. Aanvullend legden zij een hindernissenparcours af waar ze hun kennis

Techniek in L5

Techniek in L5

De leerlingen van het 5de leerjaar zijn door meester Bart ‘in de watten’ gelegd: het hoekenwerk werd verrijkt met een groot aantal techniekdozen. Zij werden uitgedaagd om te werken met magneten, bogen, driehoeken, de toepassing van brede basis-smalle top, katrolsystemen

L2 maakt ‘Kwartier’!

L2 maakt ‘Kwartier’!

Het project ‘Kwartiermakers’ leent zich uitstekend om het leesplezier te verhogen waar het tweede leerjaar gretig gebruik van maakt: onder de bank, op de trap, in de tuin en zelfs eens ondersteboven worden talloze boekjes verslonden. Doe zo voort!

Park en Bosspelen

Park en Bosspelen

De leerlingen van het 4de leerjaar werden tijdens ons jaarlijks bezoek aan het “Afvalbad “ ondergedompeld in het afval: ze oefenden nog eens het correct sorteren, volgden de weg van het gesorteerde afval, mochten afvalarm winkelen, maakten van compost bloemaarde,…

Spelen met scheerschuim

Spelen met scheerschuim

Spelen met scheerschuim… thuis mag dit waarschijnlijk niet, maar binnen het thema ‘lichaamsverzorging’ gebruiken we dit om tekeningen te maken en de schrijfmotoriek te oefenen. Iets laten hingen onze vingers vol met zeepvlokken… wat een lekker geurtje geven die zelfgemaakte

L4 Techniekles

L4 Techniekles

De leerlingen van het 4de leerjaar keren terug in de tijd naar de 13de eeuw. Ze maken een zandloper met flesjes om de tijd te kunnen meten. Samenwerking en handige handen waren echt nodig. Er waren hele mooie resultaten!